Uusi sähköinen opas auttaa taloyhtiöitä korjaushankkeen tilaamisessa ja toteuttamisessa.

”Jotta korjausrakentaminen voi olla laadukasta, on tilaajan eli taloyhtiön osattava hankkia palveluita”, sanoo oppaan kirjoittaja, Kiinteistöliiton kehityspäällikkö Jari Virta.

Hän muistuttaa, että rakentamisen laadusta puhuttaessa kiinnitetään usein päähuomio suunnittelun, tuotannon ja lopputuloksen tekniseen laatuun, mutta korjausrakentamisessa tulee huomioida myös toiminnallinen laatu eli se, miten korjaustyön aikainen ja sen jälkeinen toiminta hoidetaan. ”Korjausrakentaminen on suurelta osin asiakaspalvelua.”

Maksuton Korjausrakentamispalveluiden hankintaopas taloyhtiöille -julkaisu on ladattavissa Rakentamisen Laatu RALA ry:n internetsivuilla osoitteessa www.rala.fi/ajankohtaista/127/