Aikakausmedian tutkimus ammatti- ja järjestölehdille, Rakennustaito 6/2015, kertoo lehden olevan 47 prosentille lukijoista alan tärkein tietolähde, mikä ylittää reippaasti vuosina 2012–2014 tutkittujen ammatti- ja järjestölehtien vastaavan kumulatiivisen prosenttimäärän.

Rakennustaidon lukijoilla on myös suuri painoarvo työssään, sillä 19 prosenttia heistä vastaa yksin yrityksessä tehtävistä hankintapäätöksistä, ja 45,5 prosenttia lukijoista vastaa yhdessä muiden kanssa yrityksen hankintapäätöksistä – eli lehden lukijoista 64,5 prosenttia päättää yrityksensä hankintapäätöksistä. Lehden lukijakunta arvostaa suuresti myös lehden mainoksia, sillä 46 prosenttia lukijoista luottaa Rakennustaidossa esiteltyihin tuotteisiin ja palveluihin.

Kolme vuotta sitten uudistunut lehti saa paljon kiitosta monimuotoisista ja rikkaista tarinoistaan – lisäksi uuden lehden ilmettä, ulkoasua ja sisällön kiinnostavuutta kiitellään.

Lehdellä on säännöllinen lukijakunta 93 prosenttia lukijoista lukee lehden jokaisen numeron. 83 prosenttia lukijoista on seurannut lehteä yli 5 vuotta. Rakennustaito luetaan mieluiten painettuna (67,8 prosenttia) siten, että lukemista täydennetään sähköisesti (26,7 prosenttia).